Podreczniki dla CoolHogwartu

CoolHogwart Podreczniki


#1 2010-07-06 12:42:14

Dan Kuso

Administrator

Zarejestrowany: 2010-06-04
Posty: 79
Punktów :   

Rozdział I

Wprowadzenie. Podstawowe wiadomości z zakresu przedmiotu.

Słowo transmutacja pochodzi z łacińskiego trans, "poprzez", i mutatio, "zmiana" lub transfiguracji (figuro - "kształtuję"). Wspomnienia o transmutacji można znaleźć w mitach, bajkach mugoli na całym świecie. Ale co to jest transmutacja dla czarodzieja? Otóż. Transmutacja to bardzo złożona dziedzina magii polegając na przemienieniu jednej rzeczy w inną (np. zapałki w igłę) Wymaga wielkiego skupienia oraz perfekcji. Nawet najmniejsze przejęzyczenie się, źle wypowiedziane zaklęcie może skończyć się tragicznie zarówno dla danego przedmiotu jak i dla czarodzieja wykonującego daną transmutację.

Transfiguracja jest to prostsza dziedzina niż transmutacja. Polega ona na zamienieniu tylko cechy danego obiektu np. kształtu, koloru. Kiedyś używano tylko transfiguracji. Dopiero potem odkryto bardziej doskonałą formę zamiany czyli transmutacje. Nazwa pochodzi od trans - poprzez oraz figuro - kształtuje!

Podstawowe zasady transmutacji:

Jak już wspomniałem wyżej, transmutacja to chyba najtrudniejsza ze sztuk magicznych. Najtrudniejsza, ponieważ jest bardzo mało ogólnych zasad transmutacji. Większość zasad jest do określonych zmian (np.: zamiana zapałki w igłę). Wszystkich zmian trzeba się nauczyć. Są tylko dwie ogólnikowe zasady:

1. Musimy się skupić nad tym, w co ma się przemienić dany przedmiot.

2. Używać zaklęć, które znamy.

Czym różni się subprodukt od produktu?*

Subprodukt (inaczej zwany substratem) - jest to przedmiot bądź organizm, KTÓRY transmutujemy, np. przy transmutacji muchy w pająka subproduktem jest mucha

Produkt - jest to przedmiot bądź organizm W KTÓRY transmutujemy, np. przy transmutacji myszy w żabę produktem jest żaba.

  Składniki transmutacji*

W każdej przemianie transmutacyjnej można wydzielić trzy części: transmutant, transmutacja, wynik transmutacji.

Transmutant + Transmutcja => Wynik Transmutacji

Transmutacja w tym zapisie nie oznacza nauki przemiany jednego w drugi, lecz zaklęcie, którym przemieniamy transmutanta w wynik transmutacji.

Transmutant (inaczej zwany: substratem lub supproduktem) jest to przedmiot, który zmieniamy w inny.

Wynik transmutacji (produkt transmutacji) jest to obiekt lub obiekty powstałe w wyniku przemian transmutanta.

*- treści zaczerpnięte z "Wprowadzenie do transmutacji" aut. M. Tamrona

_______________________________________________________________________
Średniowieczny podział transmutacji na odłamy i rodzaje.

W średniowieczu departament edukacji wchodzący w skład Ministerstwa Magii opracował kilka podziałów transmutacji, którymi posługiwano się aż do XX wieku. Na tym etapie nauki jest on z całą pewnością wystarczający.

Podział na odłamy

Transmutacja martwa to zamiana czegoś NIEŻYJĄCEGO, w coś MARTWE, np. długopis w pióro. Ale!...zamiana kogoś lub czegoś zmarłego w coś martwe jest już transmutacją pół-żywą.

Transmutacja pół-żywa polega na zamianie KOGOŚ lub CZEGOŚ ŻYWEGO, w coŚ NIEŻYJĄCEGO, np. człowieka w kamień. Ta transmutacja nie jest łatwa, zdecydowanie lepiej jest zamienić człowieka w małpę, a kamień w patyk. Co prawda może być bardzo przydatna, jednak niedoświadczony czarodziej powinien z nią uważać.

Transmutacja żywa polega na przemianie KOGOŚ lub CZEGOŚ ŻYWEGO w coś ŻYJĄCEGO, np. muchę w pajška. Dzięki tej transmutacji można zamienić istotę żywą w przedstawiciela innego gatunku.

Transmutacja psychiczna, to najbardziej złożony i skomplikowany rodzaj transmutacji. Zwykle używają go animagowie, aby zamienić siebie w zwierzę. Jednak nie tylko animagowie używają tej transmutacji. Także czarodzieje, którzy bez pomocy różdżki potrafią transmutować jakaś rzecz w coś innego używają transmutacji psychicznej. Transmutacja psychiczna polega na wyczyszczeniu umysłu z WSZYSTKICH innych myśli i skupieniu się na tym, CO i W CO transmutujesz.

Podział na rodzaje

a)politransmutacja - jest to zamiana wielu identycznych przedmiotów w taką samą ilość innych również do siebie identycznych przedmiotów. Wyróżniamy pięć stopni politransmutacji:
- stopień I - zamiana od 2 do 10 przedmiotów.
- stopień II - zamiana od 11 do 100 przedmiotów
- stopień III - zamiana od 101 do 1000 przedmiotów
- stopień IV - zamiana od 1001 do 10000 przedmiotów
- stopień V - zamiana 10001 i więcej przedmiotów

b) transmutacja podwójna - wydawało by się, że powinna być łatwiejsza od politransmutacji, ale nie jest. A dlatego, że polega ona na zamienienie dwóch innych przedmiotów w dwa inne na raz. Bywa, że transmutacja podwójna jest łatwiejsza (np. zamiana rękawiczek w skarpetki - dwa inne przedmioty: rękawiczka na prawą rękę, rękawiczka na lewą rękę; zamieniają się w dwa inne przedmioty: skarpetkę na lewą nogę, skarpetkę na prawą nogę).

c) Transmutacja zwiększająca - dosyć trudny rodzaj transmutacji. Oprócz zamiany musimy się skupić również na zaklęciu powiększającym Engorgio. Wypowiadając zaklęcie najpierw mówimy Engorgio skupiając się na zamianie a potem zaklęcie na transmutację, skupiając się na powiększeniu.

d) Transmutacja pomnażająca - trudny rodzaj transmutacji. Skupiamy się na zamianie danej rzeczy w coś innego, jednocześnie myśląc o większej ilości zamienionego produktu. Okropnie trudne, ale do opanowania.

e) Transmutacja organiczna jest to zamiana rośliny w roślinę lub zwierzęcia w zwierzę. W transmutacji organicznej wyróżnia się dwa jej rodzaje.
1)roślinną
2)zwierzęcą

Transmutacja organiczna roślinna jest prostsza od zwierzęcej, ale do jej wyćwiczenia potrzeba sporo czasu. Na początku należy zając się zamianą małych roślin, najlepiej z tego samego gatunku, a dopiero potem brać się za zamianę większych roślin lub do transmutacji międzygatunkowej. Powinniśmy najpierw wiedzieć kilka rzeczy na temat tego, w co chcemy zamienić naszą roślinę (nazwę rośliny, zapach, smak nie zawsze, skład chemiczny). Skład chemiczny jest ważny tylko na początku. Jeżeli wyćwiczymy się w transmutacji organicznej znajomość składu chemicznego nie będzie nam potrzebna. Roślina, która powstała poprzez transmutowanie nie ma takich samych magicznych właściwości, jakie posiada wyhodowana.

_________________________________________________________________________
Prawo Gampa dotyczące elementranej transmutacji i jego wyjątki.

Prawo Gampa dotyczące elementarnej transmutacji

7. Przetransmutować można każde ciało stałe, ciecz i gaz znajdujące się w przestrzeni.
8. Każdy obiekt można dowolnie przemieniać, zwiększać ilość, powiększać.

Wyjątki
9. Nie można z niczego stworzyć jedzenia, można powiększać jego ilość, jeżeli już jakieś mamy. Nie można również przetransmutować żurku w zupę pomidorową itp.
10. Nie można transmutować pieniędzy.
11. Nie można transmutować metali szlachetnych.
21. Transmutacja w próżni nie jest możliwa.
22. Obiekt raz przetransmutowany nie może ulec ponownej transmutacji.

__________________________________________________________
Zapis transmutacji.

1. Symbole

=> to symbol transmutacji (obejmuje wszystkie rodzaje i odłamy)
=|> to symbol transfiguracji
=A> to symbol animizacji
=M> to symbol metamorfomagii
=HM> to zamiana wilkołacza

2. Transmutacja (wszystkie rodzaje i odłamy ).

W razie ilości 1 nie wpisujemy nic
W zapisie WSZYSTKIE słowa rozpoczynamy z wielkiej litery !

Przykłady:
Żółw => Czajnik
9 Kawałków Sznurka => Szparagi

3. Transfiguracja .

WZÓR: [rzecz] : [cecha] =|> [cecha, która zostać zrobiona]
[cecha] = kolor, kształt, zapach, smak itp.
W zapisie WSZYSTKIE słowa rozpoczynamy z wielkiej litery !

Przykłady:

Banan : Żółty =|>Brązowy
Kartka : Okrągła =|> Kwadratowa
Cytryna : Zielona =|> Okrągła BŁĄD !

4. Animizacja.

WZÓR : [Homo sapiens] =A> [nazwa wyniku animizacji po łacinie]
[nazwa wyniku animizacji po łacinie] = nazwa zwierzęcia,w które się animizujemy!
Nazwy łacińskie piszemy : pierwsze słowo z wielkiej litery, drugie z małej ! Homo sapiens we wzorze jest NIEZMIENNE !

Przykłady :
Homo sapiens =A> Loxodonte africane
Homo sapiens =A> Mesocricetus auratus
Panthera leo =A> Canis lupus BŁĄD!

5. Metamorfomagia.

WZÓR: [Homo sapiens] : [część ciała + cecha przed metamorfomagiš]
=M> [część ciała + cecha po metamorfomagii ]
Cechy majš być sensowne ! Homo sapiens we wzorze jest NIEZMIENNE!
Nazwy łacińskie piszemy : pierwsze słowo z wielkiej litery, drugie z małej !

Przykłady:

Homo sapiens : oczy + zielone =M> oczy + niebieskie
Homo sapiens : nos + mały =M> nos + duży
Homo sapiens : usta + duże =M> oczy + zielone BŁĄD!

6. Zamiana wilkołacza

Jeden, jedyny zapis : Homo sapiens =HM> Homo lupus

________________________________________________________
Podstawowe wiadomości z zakresu różdżkarstwa.

Różdżka jest to kawałek drewna o określonej długości, mający magiczne właściwości.

Różdżkę cechuje między innymi:

- długość: mierzona w calach( 1 cal 2,5 cm). Najkrótsza różdżka ma 8 cali(czyli 20 cm),a najdłuższa około 16 cali(40 cm),
- drewno, z jakiego jest wykonana: np. ostrokrzew, cis, dšb, grab, brzoza, klon, akacja itp.
- rdzeń: magiczny "składnik" różdżki, który daje jej magiczne właściwości (np. włos wili, pióro feniksa, włos jednorożca, włókno ze smoczego serca itd.). Każda różdżka ma swojš unikalnš cechę (np. jest dobra do transmutacji).

Zasady korzystania z różdżek

1.Różdżkę używaj tylko do czarów szlachetnych - nie szkodzących tobie ani innym.

2.Różdżka nie może być przekazana jakiemukolwiek mugolowi. Złamanie tego punktu to równoczesne złamanie Artykułu 10 Paragrafu 5 na temat Ochrony Mugoli.

3.Różdżka nie może zostać użyta, kiedy jest bardzo uszkodzona. Lekkie obicia raczej nic nie zrobią, jednak złamana różdżka daje więcej szkód niż efektów i może doprowadzić do niespodziewanych konsekwencji.

Sławni wytwórcy różdżek

Pan Olivander - wytwórca różdżek, który zaopatrza w nie Europę północną, środkowš i zachodnią. Jego sklep znajduje się na ulicy Pokątnej. Rodzina Olivanderów tworzy różdżki od 328 roku p.n.e.

Pan Gregorowicz - bułgarski wytwórca różdżek, który zaopatrza w nie Europę południową i wschodnią (między innymi Akademie Ciemnej Magii Durmstrang). Rodzina Gregorowiczów tworzy różdżki od 284 roku p.n.e.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.klanpt.pun.pl www.mbm-transport-vs.pun.pl www.rastafarai.pun.pl www.komandosi.pun.pl www.narutoarenagier.pun.pl